تاریخچه مبل کلاسیک برای آشنایی بیشتر خرید مبل کلاسیک

خرید مبل کلاسیک

سبک کلاسیک مبلمان که به دوره رنسانس روم و یونان باستان باز می گردد، یکی از انواع سبک های مبلمان و دکوراسیون داخلی است که در قرن ۱۸ میلادی شکل گرفت و در آن تمایل بسیاری به لوکس و باشکوه بودن مشاهده می شد.
سبک مبل کلاسیک در کشورهای: فرانسه، انگلستان، آمریکا، اسکاندیناوی، آلمان، ایتالیا و روسیه (قبل از اتحاد جماهیر شوروی) از ابتدای قرن هجدهم میلادی به یک سبک بین المللی تبدیل شد.

پیدایش مبلمان کلاسیک در فرانسه:

فرانسه اولین کشوری بود که پذیرای طراحی کلاسیک بود، تا اواسط قرن هجدهم میلادی، سبک روکوکو که قبلاً به اوج توسعه خود رسیده بود، منتقدان در محافل پیشرفته تر پاریسی شروع به سخنرانی در برابر اشکال عجیب و غریب آن کردند و خواستار بازگشت به یک کلاسیک گرایی نجیب و روان تر شدند. واکنش اجتناب ناپذیر علیه روکوکو آغاز شده بود. هنرمند فرانسوی مشهور آن عصر، Comte de Caylus (1766-1692) در معرفی کلاسیک گرایی از جمله انواع مبل کلاسیک به فرانسه نقش مهمی داشت.

مبلمان کلاسیک فرانسه تمایل به اشکال مستطیلی دارد و فاقد منحنی است. در این سبک انتقالی فرانسوی، اشکال مارپیچ به تدریج صاف می شود. سبک کلاسیک لوئی شانزدهم در زمان به قدرت رسیدن لوئی به تخت سلطنت در سال ۱۷۷۴ از محبوبیت خاصی برخوردار بود.

همچنین در فرانسه در نخستین امپراتوری ناپلئون با انواع مبلمان و دکوراسیونی که توسط امپراتور ناپلئون برای اقامتگاه های خود سفارش داده بود که بطور خاص با اشکال عتیق مانند و پارچه های پرزرق و برق سفارش داده شده بودند، مبلمان کلاسیک بسیار بیش از پیش معروف شد. سبک امپراتوری فرانسه در سراسر اروپا و همچنین در آمریکای شمالی تأثیرگذار بود.

پیدایش مبل کلاسیک در انگلستان:

مبلمان کلاسیک در قرن هجدهم در انگلستان برای اولین بار در آثار سر ویلیام چمبرز و جیمز استوارت دیده شد. چمبرز به روم و پاریس رفته بود و بعداً سبكی را ایجاد كرد كه به نفع خطوط مستقیم و آراسته با تكانهای پیچیده آراسته كند. اما بیشترین سهم نئوکلاسیسم در انگلیس از رابرت آدام بود. رابرت آدام با جزئیات به مطالعه تزئینات کلاسیک رومی در ایتالیا پرداخت و از آنها برای طراحی داخلی اتاق به سبک رومی استفاده کرد. او نه تنها مبلمان ساخت، بلکه وقتی به کار خود پایان می داد، تمام اتاق ها را با تمام جزئیات، با همان سبک کلاسیک طراحی و تزئین می کرد.

خرید مبل کلاسیک

سبک و نقوش آدم خیلی از طراحان معاصر را تحت تأثیر قرار داد. مبل کلاسیک انگلیسی در آثار توماس شرایتون نیز دیده می شود. مبل کلاسیک انگلیسی شرایتون تأثیر عملی زیادی داشته و مبلمان بسیار ظریف و پیچیده ای را به سبک کلاسیک در تعداد بسیار زیادی تولید می کند.

پیدایش مبلمان کلاسیک در آمریکا:

طرح های رابرت آدام از انگلستان اولین تأثیر را برای طراحی مبل کلاسیک در آمریکا گذاشت. این الهام بیشتر در حدود سال ۱۸۰۰ میلادی بود. این سبک معمولاً توسط نامهای شرایتون و هپپلویت شرح داده می شود. این سبک از طریق کتابهای الگوی انگلیسی و موج فزاینده ای از ماسون ها و نجاران که از انگلستان به آمریکا مهاجرت می کردند به آنجا رسید. همچنین برای اولین بار در سالهای ۱۸۰۳ تا ۱۸۱۹ توسط یک مهاجر فرانسوی به نام چارلز هونور در نیویورک آمریکا معرفی شد. در دهه ۱۸۲۰ و ۱۸۳۰ دانکن فیفی محبوب ترین تولید کنندگان مبلمان کلاسیک فرانسوی در آمریکا بود.

کمی از این سبک بیشتر بدانیم:

سبک کلاسیک مخصوص کسانی است که دارای روحیه با نشاط بوده و به دنبال دنیایی از رنگ ها در منزل خود می گردند. مبلمان کلاسیک تا حدودی می تواند ترکیبی از مبلمان سبک کلاسیک سنتی باشد با این تفاوت که این سبک در رنگ های گوناگون خود را نشان می دهد، اما مبلمان کلاسیک معمولا دارای رنگ های قهوه ای و کرم می باشد.

این سبک در بریتانیا در طول دهه ۱۷۵۰ و در زمان ظهور روشن فکری و یک تجدید فعالیت به سمت فلسفه یونان و روم باستان شکل گرفت. طرح های کلاسیک همان ریشه های یونانی رومی را به همراه داشت؛ نظیر استفاده از ستونها، حلقه های گل، مبلمان کلاسیک طلاکاری شده، پارچه های گرانبها و… اگرچه این سبک بسیار غنی و با جزئیات بسیار است؛ طرح های کلاسیک لطیف تر و خالص تر نسبت به سبک طراحی پیشین مثل باروک است. در طول همان زمان در امریکا سبک طراحی کلاسیک شامل احیای فرهنگ یونانی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *