حصوصیات یک مبل خوب

فریم فلزی

امروز در خدمتتون هستیم با تحلیل بررسی ویژگی های یک مبل خوب تا مبنایی باشه برای شناخت شما از مبلمان .

 

مبل راحتی مدرن
مبل راحت

 

در رابطه با مبل و خرید آن باید به چند موضوع اصلی از عناصر سازنده آن توجه کرد تا به کیفیت مبل مورد نظر پی برد . مبل از چند بخش اصلی تشکیل شده که با هم بر روی آنها مروری خواهیم داشت . اجزاء اصلی هر مبل عبارت اند از:

 

  1. فریم یا کلاف مبل که همان بدنه و اسکلت مبل محسوب می شود و قاب اصلی آن را شامل می شود.
  2. اتصالات فریم به همان اندازه که فریم اهمیت دارد دارای اهمیت اند.
  3. متریال داخلی کوسن و نشیمن ها.
  4. ثبات و راحتی مبل در نتیجه ی یک طراحی مناسب .

 

فریم مناسب مبل

یک کلاف مناسب یعنی یک چوب مناسب برای بدنه اصلی مبل که هم فشار بار وارده را حمل میکند هم تکیه گاه مناسبی دارد و هم در قسمت دسته ها دارای مقاومت مناسب است . چوب های مختلفی برای ساخت کلاف مورد استفاده قرار می گیرند که از نمونه های آن می توان به راش . گردو . روسی . چنار و موارد دیگر اشاره کرد که در دنیای مبلمان معمول هستند. در میان موارد نام برده اما چوب راش از محبوبیت بیشتری نزد صنعتگران برخوردار است .

 

اتصالات کلاف

اتصالات کلاف و فریم هر چه که باشد نیازمند ایجاد اتصالات مناسب و حساب شده ایست که با حداکثر توان بتواند قطعات آن را در کنار یکدیگر نگه دارد . موضوع نوع چوب یا حتی فلزی بودن اتصالات و استحکام خود کلاف نیست . نبشی ها چسب و اتصال دهنده ها اندازه ها و تناسبات همه و همه در حفظ استاتیک فریم تاثیر گذار بوده و نقش اصلی این سناریو را ایفا می کنند . استحکام فریم اصلی در کنار استفاده درست اتصالات است که عمر مبلمان شما را تضمین می کند.

 

متریال داخلی

متریال داخلی در قسمت نشیمن ها پشتی و دسته ها و یا هر قسمت دیگر توپر حکم گوشته اصلی مبلمان شمارا دارد . متریال این بخش از مبلمان امروزه از موادی همچون اسفنج و فوم تههیه می شوند . هر چه تراکم فوم یا اسفنج مصرفی بیشتر باشد دفرمگی و از شکل افتادن آن دیر تر اتفاق می افتد . هر چه چگالی این متریال بیشتر باشد دوام و کیفیت نشیمن بهتری را ارائه خواهند کرد . توجه داشته باشید که نشیمن راحت تر لزوما جزء ویژگی های یک مبل برتر نیست.

 

استحکام

و اما مهم ترین عامل تاثیر گذار بر روی مبل و کیفیت آن استاتیک کلی طراحی و هماهنگی قسمت های مختلف آن با یکدیگر است و طراحی مبل باید علاوه بر زیبایی کلی آن دارای مقاومت مناسب جهت استفاده بلند مدت را نیز داشته باشد .

 

امیدواریم در این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با مبل و عناصر کیفی آن در اختیار شما قرار داده باشیم. جهت کسب اطلاعات بشتر و مشاوره خرید مبلمان با شماره ۰۹۱۲۳۲۷۳۴۳۹ تماس حاصل فرمایید .

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *