مزایا و معایب چوب راش

چوب راش وارداتی

این مقاله در رابطه با جزءیات استفاده مزایا و معایب چوب راش به رشته تحریر درامده امیدواریم که از خوانش آن بهره مند شوید .

چوب
راش

 

مزایا و معایب چوب راش 

رنگ و ظاهر چوب راش دارای رنگ کرم و در مواقعی زمینه های قرمز قهوه ای یا صورتی می باشد .در نمونه  های تبخیری این نمونه ها را به رنگ ها ی تیره تری نیز بدل می کنند که از جذابیت بصری مناسبی برخوردار است . کارایی بسیار بالایی بخاطر خواصیت خمش و شکل پذیری دارد . در نتیجه این قدرت خمش بوسیله ابزار های مربوطه حالت مناسب با طرح نجار را به خود می گیرد. قیمت تمام شده مناسبی به نسبت کیفیت ارائه شده داشته و چگالی و سختی بسیار خوبی دارد این چوب وجود و فراوانی بالایی داشته و در معرض انقراض نمی باشد .

هر چند که چوب راش مقاومت بالایی دارد اما یک چوب با دوام بحساب نمی آید البته در زمان های خیلی خیلی زیاد نه استفاده درست و استاندارد یک ست مبلمان خانگی همچنین برای افزایش مقاومت آن از روکش هایی استفاده  می شود که این مشکل را رفع می کند. این چوب در محیط خانه و شرایط عادی نیازی به مراقبت های ویژه و زیاد ندارد و مانند چوب های دیگر تنها نیاز مند نظافت عادی هستند اما اگر از روکش های خاص در مبلمان شما استفاده نشده از خیس کردن آن به مقدار زیاد خود داری کنید چرا که موجب پوسیدگی آن در دراز مدت می شود.

 چوب راش ترگ یا گرج؟

راش ایرانی دارای بافتی ریز و رنگ بیرونی آن مایل به صورتی است که درون این نوع چوب رنگ زرد، قرمز و صورتی پیداست. راش ایرانی دارای گره های بزرگی است که آن را به یکی از عیوب این نوع چوب تبدیل می کند.

وزن راش ایرانی نیز حدود ۶۰ تا ۷۵۰ کیلوگرم بر متر مکعب بوده و به شدت سخت است. در حالی که راش گرجستان گره های کمتر و سطحی یکنواخت تر دارد که این باعث درخشش و ایجاد رنگی بهتر در محصولات تولیدی خواهد شد.

و اما در مقایسه با چوب گردو در برابر فشار، کشش و خمیدگی مقاوم تر از راش است ولی محصولات ساخته شده از راش بسیار ارزان تر از چوب گردو می باشد. مبلمان ساخته شده از گردو جذابیت و زیبایی بسیار بیشتری دارد.

از آنجایی که چوب راش دارای چگالی مختلفی است، وزن هر یک هم با هم متفاوت می باشد. از این رو، سبک یا سنگین بودن این محصول بسته به نوع چوب استفاده شده است. ولی در حالت کلی راش یک چوب سخت و نیمه سنگین می باشد.

راش گرجستان، گره های کمتر و سطحی یکنواخت تری دارد که به نسبت راش ایرانی جذابیت بهتری به کار نهایی می بخشد، لکه های های موجود روی راش ایرانی، باعث تفاوت جذب رنگ در بخش های مختلف چوب شده و حالت یکنواختی را از بین می برد.

در صنعت چوب، ترکیه کشور پیشرفته تری نسبت به ایران است و راش های وارداتی ترک به علت فرآوری بهتر با استفاده از دستگاه های مدرن و پیشرفته، کیفیت بهتری داشته و قیمت بالاتری نیز نسبت به راش های ایرانی دارند. البته راش ترکیه در واقع همان راش گرجستانی است که ابتدا وارد ترکیه شده و از آنجا به ایران وارد می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *