مبل راحتی بخریم یا کلاسیک؟

مبل کلاسیک

در مقاله امروز تحلیل و برسی دو استایل متفاوت از طراحی مبل را با شما برسی خواهیم کرد. دو دسته اصلی مبل یعنی کلاسیک و راحتی .

مبل آکا
مبل کلاسیک آکا مبل کلاسیک

 

همیشه موقع خرید و یا احساس نیاز به یک ست مبلمان جدید به این موضوع فکر می کنیم که از بین این دو گذینه یعنی مبلمان کلاسیک و راحتی کدام را انتخاب کنبم . در همین حین تفاوت های آشکاری میان این دو سبک متفاوت به چشم می آیند که روشنی بخش مسیر ما برای یک انتخاب درست هستند . شاید بهتر باشد این دسته بندی را با نام های کلاسیک و مدرن ادامه دهیم تا کمی تخصصی تر به تحلیل این دو سبک متفاوت بپردازیم .

 

مبل کلاسیک

به طور خلاصه می توان گفت ، زیبایی ، چشم نوازی و توجه به جزئیات ذر این سبک الگوی اصلی طراحی آن به شمار می رود . از ئیژگی های بارز این سبک مبلمان که موجب خود نمایی بیشتر آن میشود استفاده از هنر منبت کاری است که در کنار نقش اصلی و زیبای چوب قرار می گیرد به همین منظور چوب مورد استفاده باید دارای نقش و موج جذابی باشد در نتیجه در طراحی مبلمان کلاسیک از چوب استفاده از چوب مرغوب جزء واجبات است . چ.ب مورد استفاده برای ست های کلاسیک اکثرا راش ، روسی ، گردو و دیگر متریال های با کیفیتی است که هم زیبایی و هم کیفیت آن را تضمین می کنند . چوب به عنوان یک عنصر طبیعی همواره حس خوبی را به خانه های ما می بخشد و اهمیت بالایی در طراحی داخلی خانه های ما دارد.

 

مدل فرانسوی
مبل سبک نئو کلاسیک

 

مبل راحتی

مبل مدرن که بیشتر با نام مبل راحتی شناخته می شود هدف اصلی ایجاد راحتی و یک تجربه کاربری مناسب را برای شما دنبال می کند . با توجه به تغییر سبک زندگی از سنتی به مدرن و فرد گرا شدن جامعه توجه افراد ، بیشتر از تجملاتی بودن و خودنمایی به سمت کارایی و راحتی سوق پیدا کرد که به همین منظور طراحان مبل الگو های متفاوتی را برای طراحی در نظر گرفتند و این الگو ها را به اشکال متفاوتی پیاده سازی کردند. این الگو ها را میتوان به شکل عناصر متفاوتی در طراحی این مبلمان دید . عناصری نظیر نشیمنگاه های عریض ، کوسن های بزرگ ، متریال های نرم و راحت و استفاده از آن در دسته ها و… که موجب شکل گیری مبلمان تخت خواب شو ، ریلکسی و حتی ماساژور هایی شدند که هدف راحتی را هر چه بیشتر دنبال می کردند . گفتنی است که با توجه به طراحی داخلی و دکوراسیون منازل مدرن این مبل ها از جنبه های مختلفی مفهوم زیبایی را دنبال می کنند و تنها راحتی مبل فاکتور اصلی این سبک از طراحی نیست.

 

مدل بولقاری
مبل راحتی

 

مقایسه نهایی

در بحث انتخاب میان این دو سبک اما پس از معرفی و شناختشان مطمئن تر میتوان گام برداشت . مبحث اول مورد بحث یعی زیبایی یک اصل نسبی اما قابل اندازه گیری است اگر به دنبال زیبایی بیشتر می گردید بدون شک مبل کلاسیک بهترین انتخاب برای شماست . فاکتور بعدی مورد برسی راحتی است که همانطور که از نام آن برداشت می کنیم مبلمان راحتی بدون شک انتخاب بهتری برای شما خواهند بود . در ادامه اما به مباحث کمتر بحث شده ای می پردازیم که قطعا در تصمیم گیری شما دخیل خواهد بود. قیمت ! یک فاکتور اساسی که رقابت را حساس تر می کند مبل راحتی اما در این زمینه ماسب تر است . دوام بالای مبلمان کلاسیک اما انکار ناشدنی است . وفاکتور آخر انتخاب طراحی دکوراسیون منزل و فضای شماست که میتواند برای شما فاکتور کلیدی باشد.

 

امیدواریم در این مقاله با معرفی مناسب و مقایسه ای تخصصی شما را در مسیر انتخابی هوشمندانه تر همراهی کرده باشیم . جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می توانید با شماره تماس ۰۹۱۲۳۲۷۳۴۳۹ تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *