مبل چستر تاریخچه و خاستگاه

چستر

یکی از شناخته ترین مدل های مبلمان در چهان مبل چستر فیلد می باشد در هر کجای جهان در هر نوع فضای کاربری ممکن است این مبل راپیدا کنید . از یک مهمانی لوکس در فرانسه تا در یک روستای دور در آفریقای جنوبی !

مبل چستر زیر مجموعه دسته کلاسیک بحساب می آید  که با یک روکش چرم مخصوص (البته در نسخه های اصلی ) ، پشت کوتاه و دسته های بلند و دکمه های عمیق برخوردار بوده و همه این شاخصه ها در کنار یکدیگر موجب شکل گیری این زیبایی شده است.

مخترع مبل چستر فیلد کیست؟

اصطلاح “چسترفیلد” اولین بار برای توصیف یک قطعه از مبلمان در دهه ۱۸۰۰ استفاده شد، اما با کمی سفر در زمان به سمت گذشته در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب می کنیم . هیچ اسناد رسمی وجود ندارد که داستان را تأیید کند، اما گفته می شود که این سبک در ابتدا توسط لرد فیلیپ استنهاپ، چهارمین ارل چسترفیلد (۱۶۹۴-۱۷۹۳) انجام شده است.

اگر این داستان ثابت شود، خاستگاه آن از طبقات بالای چستر فیلد مطمئناً با یک مبدأ کاملاً متناسب مطابقت دارد: لرد فیلیپ استنهاپ نویسنده و سیاستمدار تحسین شده و همچنین یکی از طبقه اشرافی ثروتمند انگلیس بود. او همچنین به عنوان یک پیشرو در زمان خود شناخته می شد – کسی که خیلی ها به دنبال آخرین مدل ها و سبک های او بودند.

اگر فکر می کنید که چگونه این مبل اولین جهش را به سمت یک محبوبیت جهانی برداشت با ادامه مقاله با ما همراه باشید مهم است داستان دوم را در مورد ارل بدانید که توضیح می دهد چگونه این روند آغاز شده است. گفته می شود زمانی که ارل در بستر مرگ بود، این مبل را به پسرخوانده خود به نام سلیمان دیرولس اهدا کرد. سلیمان، یک دیپلمات و مبل رحتی چستر را تحسین کرد و آن را به معرض نمایش مهمانان اشراف زاده کرد تا کم کم این مبل وارد دربار شود.

قبل از قرن نوزدهم، طراحی مبلمان بیشتر از سطح راحتی آن اهمیت داشت. اما ویکتوریا ها مبل چستر را با نمایی اشرافی وارد دربار خود کردند. در دوره ویکتوریایی بود که بیشتر به مبل راحتی چستر ویژگی های لوکس به اضافه شد.

چسترفیلدهای اولیه سیستم تعلیق نداشتند و جنس پارچه آنها از نوع چرم بود، بنابراین صندلی ها سطح خیلی سخت داشتند و دیگر نمی شد به آن ها گفت مبل راحتی! طراحی چستر با لمسه دوزی با دکمه های سخت ابداعی از Earl بود، که آرزو داشت روزی به مبل راحتیمبل چستر سافت تاچ تبدیل شود.

ویژگی های مبل راحتی چستر فیلد

مبل راحتی چستر، مبلی با دسته، پشتی پهن و ارتفاع کم که به سمت عقب متمایل است.از دیگر ویژگی های مبل راحتی چستر فیلد همان لمسه کوبی آن می باشد. یعنی تمام پشتی ها و دسته ها نیز با دکمه طراحی شده اند.

 

امروزه می توانید این مبل را در کنار دیگر مبل های کلاسیک بطور ترکیبی یا استفاده از سبک آن را برای ست های راحتی مشاهده کنید . دریافت اطلاعات بیشتر با شماره گیری  ۰۹۱۲۳۲۷۳۴۳۹

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *